21 Mayıs 2009 Perşembe

Mehmet Sander Dans Topluluğu

Video

Her zaman yeteri kadar farkedemediklerimizi ya da bir türlü bir arada bulamadıklarımızı deneyimleme ve tanık olmak fırsatı yarattığı için teşekkürler:

  • Fizik(Ağırlık, Yerçekimi, Düşme, Hız, Zaman),
  • Matematik (Geometri, Koreografi)
  • Sosyal (Cinsiyetsizlik, Kişisel Duruş, Grup bilinci, Farkındalık),
  • Felsefe (Gösteri Sanatları, Bildiri-21 yaşla gelen Manifestosu-),
  • Beden(Dayanıklılık, Anatomi, Risk)
  • Tasarım (Dekor, Işık)

Mehmet SANDER'in dansta yaratım sürecini özetleyen ifadeleri:

"Seneler içinde yaptığım şey dansta saf olmadığını hissettiğim her şeyi elemekti. Çok temel, çok basit ve tamamen soyut bir dil bulmak istiyordum. Bunun üzerine oturup "dans nedir?" diye düşündüm. En basit anlamda, dans hareket sanatıdır. Hareket ise bedenlerin uzamda, fizik ve yerçekimleri kanunlarına boyun eğerek hız kazanmasıdır. Ben çok derinlerde temel bir gerçekliğe dokunan, daha önce yapılmamış hareketler yapmak istiyorum"

"Hayatta sınırlar olmadığını ispatlamak... Çünkü sınırlar ne kadar zorlanırsa, o kadar da genişliyorlar."

Hiç yorum yok:

Blog Listem

Telif Hakları

cumhurkocalar@gmail.com İstanbul, Türkiye

Bu veb sitesinde yayımlanan yazılar bu sitedeki orijinal linki verilerek kaynak gösterilmek ve yazarının adı mutlaka belirtilmek kaydıyla, ayrıca bir izin almadan internet üzerinden elektronik ortamda kullanılabilir. Yazıların basılı ortamda kullanımı için yazar izni gereklidir.